GRUNDEJERFORENINGEN
"ISELINGEN".
MEDLEMSORIENTERING 2011
Juli
2011
Generalforsamling
Grundejerforeningen
Iselingen afholdt sin ordinær generalforsamling på Nyråd Kro den 28. april
2011.
Generalforsamlingen
blev afviklet under myndig ledelse af Jørgen Nymark Olsen
35
stemmeberettigede medlemmer var repræsenteret - heraf 8 ved fuldmagter.
Da
Medborgerhuset desværre er blevet lukket blev generalforsamlingen flyttet til
Nyråd Kro.
Bestyrelsen
modtager stadig flere henvendelser fra grundejere med klager over generende
beplantning i skel, som efterhånden har vokset sig meget stor både mellem de
enkelte parceller og ud mod fortove og fællesarealer.
Reglerne
omkring beplantning er ellers ganske klare i deklarationen for udstykningen,
som i §7 foreskriver, at beplantningen skal holdes inde på egen grund og højden
må ikke overstige højden af den lovlige bebyggelse på grunden.
Flere
stier og fortove er ved at blive ufremkommelige, og de enkelte grundejere
opfordres kraftigt til at tilbageklippe beplantningen, så den holdes inde på
egen grund, det er normalt ca. 40 cm fra flisekanten, og altid bag lygtepæle og
antenneskabe.
Bestyrelsen
vil fremover søge at vejlede medlemmerne omkring disse forhold.
Det
bekymrer også bestyrelsen, at enkelte driftige medlemmer driver virksomhed lidt
ud over hvad der tillades i deklarationen.
Der
skal være plads til alle og det er i alles interesse at vi søger at efterleve
de regler som vi alle er underlagt i foreningen, herunder også at den
oprindelige intention om et roligt villakvarter bevares.
Men
det er ikke alene de erhvervsdrivende medlemmer har vanskeligt ved at holde sig
inde på egen grund, vi ser flere medlemmer som benytter de små vendepladser til
materialeoplag og parkering.
I
korte perioder er det fuldt acceptabelt, det må bare ikke udvikler sig til en
permanet benyttelse.
Bestyrelsen
har været meget tilfreds med gartnervedligeholdelsen i det forløbne år, og
agter at forlænge aftalen med anlægsgartner Tonny Larsen for det kommende år.
Vi
har igen i år anskaffet et antal havebænke, til opstilling på de små fællesarealer.
Hvis der er områder som mangler en havebænk så ret henvendelse til Majbritt, så
anskaffer vi et par bænke mere, men husk de leveres usamlet, så man skal selv
samle dem.
Den fælles havedag er fastsat til søndag d. 23. oktober 2011 på det
store grønne område hvor medlemmer, som har lyst og kræfter til det, anmodes om
at deltage i den fælles vedligeholdelse af arealet.
Vi
vil som vanligt sørge for professionel råd vejledning, samt en forfriskning til
de fremmødte.
Slidtagen
på vejene har været meget begrænset i det forløbne år, men vi har stadig et
hængeparti med udlægning af ny asfalt på enkelte strækninger.
Vi
har planlagt afslutning af asfaltarbejde på stikvejene til Askemarksvej, og
fortsætter opretning af fortove samt udskiftning af bomme med gummipæle.
Vinteren
blev desværre igen en af de strenge med megen sne, og der var perioder hvor det
var vanskeligt at komme rundt i udstykningen.
Specielt
postvæsnet har megen focus på fremkommeligheden og har ved flere lejligheder
rettet henvendelse til bestyrelsen med anmodning om at indskærpe medlemmernes
pligt til at rydde fortovet, så postvæsnet kan udføre sit arbejde på
betryggende vis.
Vi
er begyndt at få problemer med afledning af regnvand, som skyldes store mængder
blade i afløbsbrøndene og enkelte steder at rødder fra træer er groet helt ind
i afløbsledningerne.
Vi
vil opfordre medlemmerne til et beskære træer og huske at feje fortove og
rendesten, så blade og affaldet ikke ender i vejbrøndene.
Vedligeholdelsen
af skolestien giver ikke anledning til problemer i det daglige, og den
reducerede snerydning, som medførte at skolestien var lukket i perioder har
ikke givet anledning til problemer, så det vil vi fortsåtte med fremover.
Samarbejdet
med Vordingborg Antenneforening forløber fortsat meget tilfredsstillende.
Da
Vordingborg Antenneforening regulerer kontingentet 2 gange årligt har vi
besluttet at ændre vor opkrævningspraksis, så vi følger Antenneforeningens
opkrævningspraksis, dette medfører at vi ved fremtidige opkrævninger vil
regulere antennebidraget så det følger prisudviklingen.
Angående
kanaludbud i grundpakken henvises til Vordingborg Antenneforenings hjemmeside www.vorant.dk hvor også mulighederne for
tilkøb af flere pakker er beskrevet
Evt.
fejl ved fællesantennen skal ikke meddeles grundejerforenings bestyrelse, men
direkte til Dansk Kabel TV på telefon 55 37 71 15.
Ole
Jørgensen fremlagde de reviderede regnskab for 2010/11, som blev godkendt uden bemærkninger.
Der
er fortsat medlemmer som ikke et tilmeldt BetalingsService (PBS), vi vil gerne
opfordre til at alle tilmelder sig denne ordning, det vil dels forenkle vor
administration og spare lidt gebyre til bankerne.
Behandling af indkommet forslag
1. Forslag om henvendelse til vejmyndigheden
om flytning af byskiltet til øst for udstykningen
Forslaget blev drøftet og det blev
besluttet, at bestyrelsen retter henvendelse til Vordingborg Kommune, med
anmodning om flytning af byskiltet.
2. Forslag om ændret opkrævningspraksis for
antennebidrag
På grund af
svingende betaling til Vordingborg Antenneforening for Grundpakken foreslå
bestyrelsen, at Antennekontingentet reguleres i takt med opkrævningen fra
Vordingborg Antenneforening ved hver opkrævning.
Forslaget blev
vedtaget.
Budget
Ole Jørgensen gennemgik budgettet for det kommende
år.
Bestyrelsen indstiller at kontingentet fastholdes
uændret.
Budgettet blev godkendt som foreslået af
bestyrelsen.
Valg af formand.
Preben Schou var på valg.
Preben Schou blev genvalg
Valg af bestyrelsesmedlemmer
Torben
Nørgaard og Hans Jørgen Klarskov Mortensen
var på valg.
Begge blev genvalgt.
Valg af suppleanter
Bjarne
Rasmussen, Peter Lindsvej 5, blev genvalgt til 1. suppleant.
Erik
Heidemann Andersen, blev valgt til suppleant.
Valg af revisor og
revisorsuppleant
Morten
Günter blev genvalgt som revisor.
Bent
Holz Hansen genvalgt som revisorsuppleant.
Grundejerforeningens
bestyrelse
På
bestyrelsesmødet efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig
således:
Formand: Preben
Schou, Keidamsvej 48
Tlf.: 55 36 10 37
Næstformand:
Torben
Nørgaard, Keidamsvej 13
Tlf.:
55 34 34 94
Kasserer:
Ole
Jørgensen, Jørgen Roedsvej 5
Tlf.:
55 37 16 06
Grønne
områder: Majbrit
Hvenegård, Askemarksvej 12
Tlf.:
55 37 48 71
Sekretær: Hans
Jørgen Klarskov Mortensen, Keidamsvej 4
Tlf.:
55 37 75 77
Veje:
Majbrit
Hvenegård og Preben Schou.
Med
venlig hilsen
Bestyrelsen
_______________________________________________________________