GRUNDEJERFORENINGEN
"ISELINGEN".
MEDLEMSORIENTERING 2010
Juli 2010
Generalforsamling
Grundejerforeningen
Iselingen afholdt sin ordinær generalforsamling i Medborgerhuset den 27. april
2010.
Generalforsamlingen
blev afviklet under myndig ledelse af
Poul Bentzen.
46
stemmeberettigede medlemmer var repræsenteret - heraf 14 ved fuldmagter.
Efter
sidste års generalforsamling oprettede vi en hjemmeside med informationer om
foreningen og alle væsentlige dokumenter, vedtægter, deklaration, regnskaber og
referater m.v. er nu tilgængelige på hjemmesiden.
Fra
hjenmnesiden kan der sende besked direkte til bestyrelsen om iagtagelser,
rettelser til kartoteket, eller om forhold som man ønsker at orientere
bestyrelsen om.
Problemerne
omkring beplantning i skel er desværre ikke blevet mindre gennem det seneste
år. Beplantningen på flere grunde har efterhånden vokset sig så stor at den at den er til gene for de
omkringboende.
Bestyrelsen har igen i år måtte henstille til flere medlemmer om af beskære
beplantning som skygger for solindfald på bagvedliggende grunde. Fortovene er
også flere steder blevet så smalle, at man næste ikke kan passere på grund af
de stadigt voksende hække.
Generelt
skal beplantning mod veje og fortove holdes inde på egen grund.
Fortovsfliserne
er generelt placeret mere end 40 cm fra skel, så prøv at gå ud og mål om din
beplantning er trukket 40 cm fr af fortovsknaten, ellers må du i gang med
hæksaksen.
Bestyrelsen
har haft et godt samarbejde med anlægsgartner Tonny Larsen og planlægger at
forlænge aftalen for det kommende år.
Vi har efter generalforsamlingen endeligt fået en aftale om affaldsstativer på
det store fællesareal og der er nu opstillet 2 affaldsstativer på området, så
nu er der ingen undskyldning hor at efterlade affald på græsset, benyt venligst
de opstillede affaldsstativer.
Efter
den store tilslutning til klippedagen sidste år gentager vi arrangementet
søndag d. 17. oktober 2010 på det store grønne område, hvor medlemmerne anmodes
om at deltage i en fælles vedligeholdelse af arealet.
Vi
vil så fra foreningen sørge for professionel råd vejledning, samt en
forfriskning til de fremmødte.
Der blive udsendt nærmere information om arrangementet sidst i september måned.
Slidtagen
på vejene har trods den strenge vinter, været meget begrænset.
Snerydningen har derimod været en meget stor udfordring, og udgifterne til at
holde vejene nogenlunde farbare har været meget store.
Der
var desværre også perioder hvor enkelte grundejere og postvæsnet var stærkt
generet af de store snemængder.
Vi
vil fremover revurdere indsatsen specielt omkring skolestien, hvor
omkostningerne til rydning i en så streng vinter er meget store.
Vedligeholdelsen
af skolestien giver ikke anledning til problemer i det daglige, men
vintervedligeholdelse vil blive revurderet.
Under
”normale” vinterforhold vil stien blive søgt ryddet indenfor 2 – 3 dage efter
snefald, men hvis vi får megen sne, som i den seneste vinter, vil stien kun
blive ryddet fra Vandtårnet til Keidamsvej. Strækningen fra Keidamsvej til
Askemarksvej vil efterfølgende blive ryddet når vejrforholdene er mere stabile.
Samarbejdet
med Vordingborg Antenneforening forløber tilfredsstillende, og alle
omkostninger i forbindelse med tilslutning til Vordingborg Antenneforening er
nu betalt.
Vi
er nu ude af den bindingsperiode som blev aftalt ved tilslutning til
Vordingborg Antenneforening og kan således udtræde med 1 års varsel hvis der
skulle komme mere atraktive tilbud fra anden side.
Det
skal bemærkes, at bestyrelsen ikke har planer om at opsige aftalen, som nu har
forløbet helt som aftalt i de 10 år som er gået siden vi tilsluttede os til
Vordningborg Antenneforening.
Overgangen
til digital sendenet er forløbet helt problemfrit, selvom der sikkert er mange
som har brugt tid på indstilling af de nye kanaler.
Evt.
fejl ved fællesantennen skal ikke meddeles grundejerforenings bestyrelse, men
direkte til Dansk Kabel TV på telefon 55 37 71 15.
Ole
Jørgensen fremlagde de reviderede regnskab for 2009/10, som blev godkendt uden
bemærkninger.
Økonomien i foreningen er inde i en positiv udvikling og kontingentet
fastholdes uændret.
Behandling af indkommet
forslag
1. Præcisering af snerydningsregler på stier
i området
Ansvaret for snerudning af veje, fortove
og stier omkring de enkelte parceller ligger alene hos grundejeren.
Hvis en grundejer vurderer, at den fælles snerydning som foreningen iværksætter
ikke er tilstrækkelig, er det den enkelte grundejers pligt at iværksætte
snerydning.
Generalforsamlingen drøftede behovet for rydning af skolestien i hele sin
længde, og der var tilslutning til af skolestien lukkes fra Askemarksvej til
Keidamsvej i perioder med megen sne.
Budget
Ole Jørgensen gennemgik budgettet for det kommende
år.
Bestyrelsen indstiller at kontingentet fastholdes
uændret.
Budgettet blev godkendt som foreslået af
bestyrelsen.
Valg af formand.
Udgår, Preben Schou blev genvalgt for en 2 årig
periode sidst år.
Valg af bestyrelsesmedlemmer
Ove
Andersen og Ole Jørgensen var på valg.
Ove ønskede at udtræde af bestyrelsen, Ole Jørgensen blev genvalgt.
Majbritt
Hvenegård blev valgt som nyt bestyrelsesmedlem
Valg af suppleanter
Bjarne
Rasmussen, Peter Lindsvej 5, blev genvalgt til 1. suppleant.
Erik
Heidemann Andersen, blev valgt til 2. suppleant.
Valg af revisor og
revisorsuppleant
Morten
Günter blev genvalgt som revisor.
Bent
Holz Hansen genvalgt som revisorsuppleant.
_______________________________________________________________
Grundejerforeningens
bestyrelse
På
bestyrelsesmødet efter generalforsamlingen konstituerede bestyrelsen sig
således:
Formand: Preben Schou,
Keidamsvej 48
Tlf.: 55 36 10 37
Næstformand:
Torben
Nørgaard, Keidamsvej 13
Tlf.: 55 34 34 94
Kasserer:
Ole Jørgensen, Jørgen Roedsvej 5
Tlf.: 55 37 16 06
Grønne
områder: Majbritt Hvenegård, Askemarkscej 12
Tlf.: 55 37 48 71
Sekretær: Hans
Jørgen Klarskov Mortensen, Keidamsvej 4
Tlf.: 55 37 75 77
Veje:
Majbritt Hvenegård
og Preben Schou.
Med
venlig hilsen
Bestyrelsen
_______________________________________________________________